به گزارش شماواقتصاد: محمد رضا بهرامن، رئیس خانه معدن ایران در این نشست گفت نمایشگاه کانمیاین امسال نسبت به سال گذشته، سه سالن بیشتر در اختیار دارد، اما به دلیل محدودیت فضا، نتوانستهاند از تمام ظرفیتها استفاده کنند.
بهرامن گفت: بخش معدن کشور در حال ورود به مرحلهای خاص است و در برنامه هفتم توسعه، هدف رشد 13 درصدی برای این بخش تعیین شده است.
وی همچنین به اهمیت اطلاعرسانی و مطالبهگری در توسعه بخش معدن اشاره کرد و گفت که این نمایشگاه به عنوان ابزاری برای تحقق اهداف توسعهای طراحی شده است. در این نمایشگاه، پنلهای تخصصی برای اکتشاف و فرآوری معادن برنامهریزی شده و هدف این است که نیازهای صنعتگران و دانشجویان در این حوزه تأمین شود.
بهرامن به دعوت از سفرای کشورهای منطقه برای حضور در نمایشگاه اشاره کرد و گفت که در ژانویه 2025 در نمایشگاه FMX عربستان نیز شرکت خواهند کرد. او بر لزوم جذب سرمایهگذاری خارجی در بخش معدن تأکید کرد و گفت که برای رسیدن به رشد 13 درصدی، نیاز به 55 میلیارد یورو سرمایهگذاری جدید وجود دارد.
وی همچنین به چالشهای موجود در زمینه FATF و تأثیر آن بر گردش مالی اشاره کرد و گفت که این مسائل میتواند مانع از جذب سرمایهگذاری شود.
بهرامن در پایان به اهمیت تربیت مدیران توسعه در کنار فعالان صنعت معدن اشاره کرد و گفت که این نمایشگاه فرصتی برای نیازسنجی و تبادل اطلاعات خواهد بود.
صالح سپاسدار به عنوان مجری برگزاری نیز در ادامه بر اهمیت استفاده از ابزارهای نمایشگاهی برای دستیابی به اهداف معدنی تأکید کرده است.
وی گفت امسال شاهد رشد قابل توجهی در تعداد نمایشگاهها و مشارکتکنندگان بودهایم. فضای نمایشگاه بینالمللی محدود است و به چند نمایشگاه اختصاص داده میشود، اما فضای باز وسیعی نیز در اختیار داریم.
سپاسدار گفت: در سال جاری، سالنهای نمایشگاه شامل سال 27، 28، 25 بی و 25 هستند و فضای باز نیز شامل 6 تا 7 محل است. در روز سوم نمایشگاه، ساعت 10 صبح، نمایش تمامی شرکتهای توانمند برگزار خواهد شد. حدود 380 درخواست برای مشارکت در نمایشگاه دریافت شده که از این تعداد، 270 شرکت تجاری داخلی و خارجی علاقمند به همکاری با صنایع بومی هستند.
وی اشاره کرد نمایشگاه به صورت بینالمللی برگزار شده و دعوتنامههای گستردهای به کشورهای مختلف از جمله افغانستان، عراق و ترکیه ارسال شده است. هدف این نمایشگاه، نمایش توانمندیها و پتانسیلهای بازارهای مختلف از جمله ترکیه و چین است. با توجه به نیازهای همزمان بازدیدکنندگان، پیشبینی شده که فضای نمایشگاه باید به گونهای مدیریت شود که پاسخگوی نیازها باشد.
گزارش: لیلا احمدی افشار
0 دیدگاه