چگونه دیجی‌کالا رکورد فروش آنلاین کتاب را زد؟

اقتصاد ملی: گروه کتاب دیجی‌کالا از ابتدا کار را با کتاب چاپی آغاز کرد و بعد وارد فروش کتاب‌های صوتی شد.
چگونه دیجی‌کالا رکورد فروش آنلاین کتاب را زد؟
به گزارش اقتصاد ملی: دیجی‌کالا به مناسبت‌های مختلف از جمله در اردیبهشت‌ماه که تداعی‌کننده‌ی سنت سالانه‌ی نمایشگاه کتاب است، جشنواره‌هایی برای فروش کتاب در نظر می‌گیرد و با این اقدام توانسته‌ است پلی باشد میان ناشرین و مخاطبانشان. این جدایِ حضوری است که دیجی‌کالا با سرمایه‌گذاری روی پلتفرمِ فیدیبو در فضای عرضه‌ی کتاب‌های دیجیتال دارد. با چنین تلاش‌هایی فروردین امسال،‌ دیجی‌کالارکوردی در فروش کتاب ثبت کرد و در ۲۴ ساعت، پانصدهزار جلد کتاب فروخت. این‌ها و بیشتر از این‌ها موضوع گفت‌وگو‌هایی با سجاد رسولی مدیر کتاب و فرهنگ و هنر در مجموعه‌ دیجی‌کالا و سحاب محب‌علی، مدیر روابط عمومی فیدیبو است که در ادامه می‌خوانید.

 

دیجی‌کالا تاکنون هفت دوره جشنواره‌ی فروش مجازی کتاب برگزار کند

دیگران چه می خوانند:

گروه کتاب دیجی‌کالا  از ابتدا کار را با کتاب چاپی آغاز کرد و بعد وارد فروش کتاب‌های صوتی شد. تصمیم ما این بود که در حوزه‌ی کتاب الکترونیک هم موقعیتی داشته باشیم. دو تصمیم وجود داشت؛ یا از ابتدا این بخش را خلق کنیم یا از تجربه‌های موفق موجود در بازار استفاده کنیم. ما انتخاب کردیم که بخش دیگری را به دیجی‌کالا  ملحق کنیم و در اختیار گرفتن فیدیبو تصمیم نهایی ما برای گزینه‌ی پلتفرم کتاب الکترونیکی بود. فیدیبو بهترین پلتفرم ارائه‌ی کتاب الکترونیکی بود که هم از لحاظ مسائل تکنیکی و هم از لحاظ مسائل ارتباطی و شناختی که از بازار داشت، راهش را آزموده بود و همین باعث شد همکاری ما شکل بگیرد.
 

هدف ما از نمایشگاه مجازی کتاب،‌ فراهم آوردن امکاناتی برای فروش و عرضه‌ی کتاب در دیجی‌کالا در ایامی است که زمانی به نمایشگاه کتاب اختصاص داده می‌شد. ما از سال ۹۳ هم‌زمان با نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه و هفتة کتاب در آبان ماه این فعالیت را دردیجی‌کالاآغاز کردیم و اولین هدفمان این بود که در توزیع و دسترسی سراسری کتاب، تنوع قابل قبولی را ایجاد کنیم. متأسفانه شاهدیم که حتی در شهرهای بزرگمان هم بعضی کتابفروشی‌های چهل پنجاه ساله یا رو به تعطیلی هستند یا بیشتر به فروش کتاب‌های کمک درسی رو آورده‌اند. با این چشم‌انداز از اولین اهداف ما فراهم کردن ایجاد امکان توزیع عادلانه و دسترسی سراسری به کتاب برای همه‌ی مردم بود. هدف دوم ما معرفی تازه‌های نشر و گفت‌و‌گو با چهره‌های مؤثر در بخش تألیف و ترجمه به‌خصوص برای آشنایی جمعیت جوان و نوجوان بود. هدف سوممان هم ارائه‌ی تسهیلاتی منطقی در زمینه‌ی حمل‌ونقل و ارسال کتاب‌های خریداری‌شده بود. خوشبختانه روند خوبی را هم طی کرده‌ایم و امروز در اعداد فروش به نمایشگاه‌هایی که به صورت فیزیکی برگزار می‌شوند خیلی نزدیک شده‌ایم.

چگونه دیجی‌کالا رکورد فروش آنلاین کتاب را زد؟

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟