دیجی‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

اقتصاد ملی: دیجی‌کالا در راستای مهم‌ترین اصل خود، مشتری‌محوری و تعهد خود به فروش کالا‌های اصل، همواره برای ساختن تجربه خریدی امن و قابل اعتماد تلاش می‌کند. ضمانت اصالت کالا از اصول جدی و غیرقابل نقض دیجی‌کالا از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.
دیجی‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه
به گزارش پایگاه خبری اقتصاد ملی:
دیجی‌کالا در راستای مهم‌ترین اصل خود، مشتری‌محوری و تعهد خود به فروش کالا‌های اصل، همواره برای ساختن تجربه خریدی امن و قابل اعتماد تلاش می‌کند. ضمانت اصالت کالا از اصول جدی و غیرقابل نقض دیجی‌کالا از ابتدای شکل‌گیری تاکنون بوده است.

تفکیک کالا‌های اصل و غیراصل از یکدیگر، یکی دیگر از پروژه‌های جدید دیجی‌کالا برای حفظ حقوق معنوی برند‌های معتبر و حمایت از مشتریان و فروشندگان دیجی‌کالا است. به همین منظور کالا‌هایی که تولیدکننده آن، برند‌ها و نمایندگی‌های اصلی نیستند، همواره با نشان برند متفرقه در دسترس مشتریان قرار می‌گرفتند. اما از این پس برای شفافیت بیشتر، در عنوان کالا هم به غیراصل بودن آن‌ها اشاره می‌شود.

وجود کالا‌های غیراصل در بازار ایران به دلیل عدم حضور نمایندگی رسمی بسیاری از برندها، مسأله‌ای شایع است و گاهی تفکیک این کالا‌ها از نمونه‌های اصل آن‌ها فرآیند پیچیده‌ای است. اگرچه این معضل در بسیاری از کشور‌های دیگر نیز وجود دارد و فروشگاه‌های آنلاین معتبر جهان هر کدام با توجه به شرایط و قوانین خاص کشور محل فعالیت، سازوکار ویژه‌ای برای مقابله با آن در نظر گرفته‌اند. پروژه‌های فروشگاه‌های آنلاینی همچون آمازون (Amazon Project Zero) و‌ای بی (eBay VeRO Program)، نمونه‌هایی از تلاش این مجموعه‌ها برای جلوگیری از فروش کالا‌های غیراصل به جای اصل است.

هدف دیجی‌کالا رساندن کالا‌های قابل اعتماد به دست مشتری در کنار حفظ حقوق برند‌های معتبری است که با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند. با این وجود، برخی از مشتریان تمایل به خرید کالای غیراصل مشابه طرح اصلی با هزینه بسیار کمتر دارند. برای مثال یک کفش غیراصل ممکن است قیمتی یک پنجم برند اصلی خود داشته باشد و تعدادی از مشتریان با آگاهی از اصل نبودن این کالا، تمایل به خرید آن داشته باشند. دیجی‌کالا برای حفظ حقوق برند‌های معتبر و ایجاد امکانی مطمئن برای ارائه سرویس به این گروه از مشتریان خود، از این پس علاوه بر استفاده از نشان “برند متفرقه”، در عنوان کالا نیز به غیراصل بودن آن اشاره می‌کند. لازم به ذکر است حدود سه هزار کالا از مجموع تنوع یک میلیون و دویست‌هزار کالایی (کمتر از نیم درصد) چنین شرایطی داشتند که در عنوان آن‌ها هم مشخص شده است.

راه‌حل دیجی‌کالا برای مبارزه با کالا‌های غیراصل و شفافیت کامل در این بخش، توسعه ابزار‌های نظارتی و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های تشخیص خودکار و پردازش تصاویر در ورودی‌های مرکز پردازش کالا برای نظارت کامل بر همه کالا‌های ورودی از ۳۰ هزار فروشنده مارکت‌پلیس است. همین‌طور فروشندگان در پلتفرم مارکت‌پلیس تعهد به تضمین اصالت کالا دارند و در صورت مشاهده ارائه کالای غیر اصل به جای اصل، تا ده برابر فروش کل خود جریمه می‌شوند و دسترسی آن‌ها نیز برای فروش مسدود می‌شود. در صورت رسیدن چنین کالا‌هایی به دست مشتریان، دیجی‌کالا مسئولیت کامل آن را پذیرفته و خدمات جبرانی لازم به مشتریان ارائه می‌شود.

در دو سال گذشته دیجی‌کالا در حال به روزرسانی استاندارد‌های عملیاتی برای حفظ پلتفرم مارکت‌پِلیس به عنوان فضایی امن و قابل اعتماد برای خرید است و خود را مسئول حفظ تجربه خوشایند خرید مشتریان در هر شرایطی می‌داند.
 
دیجی‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه
 

**در مورد دیجی کالا بیشتر بدانید

دیجی کالا نام یکی از وبگاه‌های فعال در زمینه تجارت الکترونیک در ایران است. این وبگاه بزرگ‌ترین فروشگاه آنلاین در ایران است و به‌طور میانگین روزانه بیش از ۸۵۰ هزار بازدیدکننده دارد. دفتر مرکزی این شرکت که برای امور مالی و بازرگانی استفاده می‌شود، در بلوار صبا در منطقه جردن تهران واقع است. دفتر دوم که محل استقرار تیم‌های مارکتینگ و تأمین کالا است در خیابان گاندی و دفتر سوم که مرکز پردازش نام دارد خارج از تهران در جاده قدیم کرج (فتح) واقع شده‌است.

دیگران چه می خوانند:

دیجی کالا اکنون در رتبه سوم الکسا در ایران بعد از گوگل و آپارات قرار دارد.

زیرمجموعه‌های دیجی کالا، دیجی‌استایل (پوشاک)، فیدیبو (کتاب الکترونیک) ، دیجی‌پی و دیجی فرش هستند

تاریخچه دیجی کالا
مدیرهای این سایت از سال ۸۳ تصمیم به راه‌اندازی آن گرفته و در سال ۱۳۸۵ توسط برادران، حمید و سعید محمدی بنیانگذاری شد. پرسنل اولیه آن ۵ نفر بودند که تا اسفند ۱۳۹۲ به ۲۰۰ نفر افزایش پیدا کرد و طبق گفته مدیران تا پایان سال ۹۳ به ۷۰۰ نفر رسید.این شرکت در سال ۹۱ پیشنهاد شراکت صندوق سرمایه‌گذاری سرآوا را پذیرفت. محمدی در مصاحبه‌ای در سال ۱۳۹۲ مدعی شد که دیجی کالا با فروش روزانه بیش از ۱ میلیارد تومان، سهمی بیش از ۸۵ درصد از بازار خرده فروشی آنلاین ایران را در دست دارد.مدیران شرکت معتقدند ارزش شرکت در سال ۱۳۹۴ به بیش از ۵۰۰ میلیون دلار رسیده‌است.

ایده شکل‌گیری دیجی کالا
در مورد ایده و دلیل راه‌اندازی شرکت دیجی‌کالا، برادران محمدی گردانندگان این وب‌سایت فروش اینترنتی این داستان را بازگو می‌کنند که این دو برادر یعنی حمید و سعید محمدی در سال ۱۳۸۴ هر دو عکاسی دیجیتال را پیگیری می‌کردند. بعد از جستجو در اینترنت دربارهٔ دوربین‌ها، دوربین مورد نظر را از بازار خیابان جمهوری تهران خریداری کردند. اما بعد از چند روز پی بردند، لنز روی دوربین دست دوم و تعمیری است. این اتفاق ناخوشایند از تجربه خرید به شکل سنتی، جرقه اولیه تأسیس شرکت دیجی‌کالابوده‌است.

اشتغال‌زایی دیجی کالا
تا دی ماه ۱۳۹۴، دیجی کالا با اشتغال زایی برای ۱۲۰۰ نفر، عملاً ۱۵ درصد از تعهدات بودجه‌ای دولت در حوزه اشتغال را عملی کرد. علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد رقمی که دولت باید برای ایجاد یک شغل هزینه کند، می‌گوید: «برای ایجاد یک شغل در پالایشگاه حدود ۱۲ میلیارد تومان هزینه نیاز است. در پتروشیمی نیز برای ایجاد ۷۰۰ شغل به ۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان نیاز است و هزینه ایجاد شغل در بنگاه‌های میانی نیز ۵۰۰ میلیون تومان است.» حالا اگر ۱۲۰۰ شغلی را که با راه‌اندازیدیجی کالا به وجود آمده با در نظر گرفتن اینکه دیجی‌کالا یک بنگاه میانی است، ضرب در رقم مبنای آقای وزیر ۵۰۰ میلیون تومان کنیم، می‌شود ۶۰۰ میلیارد تومان. این در حالی است که کل بودجه دولت برای یک سال اشتغال‌زایی ۴ هزار میلیارد تومان است. به عبارتی دیجی‌کالا به‌تنهایی بدون محاسبه اشتغال‌زایی دیگر شرکت‌های نوپای موفق در ایران و بدون دریافت پولی از دولت با اشتغال‌زایی برای ۱۲۰۰ نفر ۱۵ درصد از تعهدات دولت را در حوزه ایجاد اشتغال عملی کرده‌است. صرف نظر از اینکه این تعداد نیرو‌های مستقیم دیجی‌کالا هستند و نیرو‌های بسیار دیگری هم به صورت غیرمستقیم از این فروشگاه ارتزاق می‌کنند که آن‌ها هم بعد از دیجی‌کالا به گردونه بازار کار پیوسته‌اند.دیجی‌کالا همچنین با مشارکت در برگزاری جشنواره توان تک که با هدف توانمندسازی معلولین برای ورود به حوزه کسب و کار برگزار گردید، در راستای ارتقای سازوکار اشتغال حمایت شده ‏ با سایر شرکت‌های نوپا ایرانی نظیر اسنپ و همچنین شرکت‌هایی نظیر کاله در کنار مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد قرار گرفت.
 
خدمات و ویژگی‌ها
از جمله اقلام به‌فروش رسیده در فروشگاه آنلاین دیجی‌کالا می‌توان به گوشی‌های موبایل، تبلت، لپ‌تاپ و انواع رایانه، دوربین دیجیتال، ماشین‌های اداری، خودرو، کنسول‌های بازی، ساعت، لوازم خانگی و نیز ادوات موسیقی، زیور آلات، اسباب‌بازی، پوشاک و کتاب اشاره کرد. از ویژگی‌های دیجی‌کالا می‌توان به نقد و بررسی‌های مفصل و کامل آن در مورد انواع محصولات دیجیتال اشاره کرد. دیجی‌کالا خدمات پس از فروشی برای کالا‌هایی که می‌فروشد ندارد، اما (برای تعدادی از کالاها) خریداران هفت روز فرصت دارند تا اگر کالای خریداری شده ایرادی داشت آن را تعویض کنند. برخی از محصولات دارای گارانتی از نمایندگی‌های مختلف هستند. در تیرماه سال ۱۳۹۷ این شرکت اعلام کرد که با فروشگاه اینترنتی مواد غذایی آنلاین روکولند شریک شده و فروش محصولات سوپرمارکتی به صورت آنلاین را هم آغاز کرد.
 
جهت ورود به سايت ديجي كالا اينجا كليك كنيد digikala.com
 
دیجی‌کالا به عنوان یکی از قدیمی‌ترین فروشگاه های اینترنتی با بیش از یک دهه تجربه، با پایبندی به سه اصل کلیدی، پرداخت در محل، 7 روز ضمانت بازگشت کالا و تضمین اصل‌بودن کالا، موفق شده تا همگام با فروشگاه‌های معتبر جهان، به بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی ایران تبدیل شود. به محض ورود به دیجی‌کالا با یک سایت پر از کالا رو به رو می‌شوید! هر آنچه که نیاز دارید و به ذهن شما خطور می‌کند در اینجا پیدا خواهید کرد.

دیجی‌کالا؛ تضمین اصالت کالا، شفاف‌تر از همیشه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟