راه نجات از فقر را با تولید کشمش یافتم

یکی از دلایلی که باعث شد در عرصه تولید کشمش شروع به فعالیت نمایم باغ انگور پدری بود که سالیان سال از محصولاتش برای مصارف شخصی استفاده می کردیم و سپس تصمیم گرفتیم این امر را گسترش داده و با تولید محصولاتی که در ادامه معرفی خواهم کرد یک کسب و کار خانوادگی راه اندازی کنیم و از همین طریق تمام مشکلات مالی خانواده را برطرف و به ثروت رسیدیم.
راه نجات از فقر را با تولید کشمش یافتم

 کشمش تیزابی

استفاده از انواع کشمش و به خصوص کشمش تیزابی در بسته های 400، 500 و 600 گرمی بین مردم رواج پیدا کرده است. امروزه کارخانجات بسته بندی فرآورده های غذایی، اقدام به سورتینگ و بسته بندی کشمش و عرضه بهداشتی آن به بازار می نمایند. در این کارخانجات، غربال هایی با درجه بندی های متفاوت وجود دارند که امکان جداسازی دانه های کشمش با اندازه های مختلف و حذف ساقه ها و سایر مواد زائد از داخل آن وجود دارد.

در مرحله بعد کشمش بر روی ریل خاصی قرار می گیرد و مواد اضافی مانند دانه های نارس و آفت زده توسط پرسنل جداسازی شده و نهایتا به محصول نهایی که کشمش یکدست ، سالم و عاری از مواد اضافی می باشد، دست یافته می شود.

دیگران چه می خوانند:

کشمش سیاه

کشمش سیاه طبع گرمی دارد و برای تقویت کبد و قلب بسیار موثر بوده و این ماده مغذی در زندگی روزمره افراد بسیار استفاده می شود و اکثرا برای خرید مورد توجه است؛ افزودن آن به عنوان میان وعده روزانه حائز اهمیت است. کشمش چون از انگور تهیه می شود مانند آن خواص و ارزش غذایی بالایی دارد  و برای بدن انرژی زا و تقویت کننده است.

کشمش تیزابی فشار بالا را کنترل کرده  و کسانی که فشار خون خفیف دارند می توانند از آن استفاده کنند؛ وجود منیزم، پتاسیم و کلسیم در آن سبب کاهش فشار خون است. برای افرادی  که فعالیت بدنی یا ذهنی بالایی  دارند، مثل دانشجویان، دانش آموزان و دانشجویان استفاده از کشمش سبز قلمی توصیه می شود. غالب میوه ها به صورت خشک شده میزان قند بالاتری دارند، کشمش هم که خشک شده انگور است این ویژگی را دارد و از قند بیشتری برخوردار است.

کشمش طلایی

به صورت کلی کشمش طلایی به دو صورت فله یا بسته بندی در بازار عرضه می شود. کشمش فله قیمت مناسب تری دارد. فروش کشمش تیزابی فله می تواند با هسته یا بدون هسته انجام می پذیرد، اما فروش به صورت جزئی معمولا در بسته بندی صورت می پذیرد. استفاده از تیزاب برای خشک نمودن آن دو دلیل اصلی دارد اولین دلیل آن خشک شدن سریع آن بوده که ظرف مدت حداکثر هشت روز خشک می شود و عامل دیگر ماندگاری بالای آن که تا دو سال هم می باشد و این ویژگی آن را به یک گزینه مناسب برای صادرات ساخته است.

برای خرید این محصولات بهتر است با باغذار در ارتباط بود. در کشور ما شهرهای زیادی در زمینه تولید کشمش  تیزابی فعالیت دارندبیشترین کشمکش موجود در بازار از نوع کشمش تیزابی است و در بیشتر مواقع این انگور در دسترس است. این محصول یک محصول صادراتی نیز بوده و خریدار اصلی کشمش تیزابی در واقع تجار و صادر کنندگان می باشند. تغییر در میزان عرضه و تقاضای این محصول سبب نوسان در قیمت آن است.

راه نجات از فقر را با تولید کشمش یافتم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟