توسعه تولیدات داخلی در روزگار تحریم

اقتصاد ملی: رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: تحریم ها موجب شد که فرصتی به وجود بیاید که تولیدات داخلی توسعه بیشتری پیدا کنند.
توسعه تولیدات داخلی در روزگار تحریم
به گزارش اقتصاد ملی: و به نقل از شمانیوز، سید حسین صفوی رئیس هیئت امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران در حاشیه بازدید از نمایشگاه هلث و با حضور در غرفه هاناژن، یکی از شرکتهای دانش بنیان تولیدکننده کیت های تشخیصی آزمایشگاهی افزود: تامین متمرکز کالاهای پزشکی و تجهیز بیمارستان ها توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی تامین می شود.

وی گفت: خرید و توزیع ۸۰ درصد از محصولات تولید داخل توسط هیئت امنای صرفه جویی ارزی است و بخش عمده‌ای از این کالاها، کالاهای دانش بنیان است که به عنوان خرید اول صورت می گیرد.

وی گفت: هیئت امنا در سال جاری ضرایبی گذاشته برای اینکه امتیازاتی به شرکت های دانش بنیان بدهد تا شانس بیشتری برای شرکت در مناقصه های این مجموعه و افزایش کیفیت کالاهای خود داشته باشند.

دیگران چه می خوانند:

وی افزود: کار دیگری که هیئت امنا کرده، خرید نقدی از شرکت های دانش بنیان است و در واقع عرضه این ها به صورت تسهیلات به دانشگاه‌ها است که هم بتوانند مراکز سلامت و مراکز دانشگاهی و هم محصولات دانش بنیان را حمایت کنند.

وی کمبود نقدینگی را یکی از مهم ترین چالشهای پیش روی نظام سلامت عنوان کرد و گفت:  امیدواریم که در این زمینه فکری شود تا هم به مراکز درمانی و هم به هیئت امنا در این زمینه کمک شود. باید کسانی که می توانند نقدینگی را تامین کنند به ما کمک کنند.

وی درباره اثر تحریم ها بر روی تامین و خرید تجهیزات پزشکی گفت: علی رغم اینکه می گویند تحریم ها بر روی تجهیزات و ملزومات پزشکی و دارو تاثیر ندارد، اتفاقاً اثر مستقیم دارد چرا که تامین و انتقال ارز را با مشکل روبرو کرده است. اما از طرف دیگر این تهدید موجب شد که فرصتی به وجود بیاید که تولیدات داخلی توسعه بیشتری پیدا کنند.

ایران هلث ، بیست و سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی، داروئی و آزمایشگاهی که نمایشی برای ارتقا سلامت جامعه است از ۳ الی ۶ خرداد ماه سال ۱۴۰۱ در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار شد.

توسعه تولیدات داخلی در روزگار تحریم

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟