قیمت و مشخصات چری تیگو 8 پرو

اقتصاد ملی: درحالیکه پرچمدار چری، در بازار چین با نام چری Tiggo 8 Plus شناخته می‌شود اما مدیران خودرو تصمیم گرفته تا برای بازار ایران، نام این محصول را به Tiggo 8 PRO تغییر دهد. البته در کشورهایی مانند روسیه، فیلیپین و عراق و حتی حوزه خلیج فارس نیز مشتریان چری، این خودرو را با نام تیگو 8 پرو می‌شناسند. در ادامه این متن، همه چیز را درباره چری تیگو 8 پرو بخوانید.
قیمت و مشخصات چری تیگو 8 پرو
دیگران چه می خوانند:
به گزارش اقتصاد ملی: درحالیکه پرچمدار چری، در بازار چین با نام چری Tiggo 8 Plus شناخته می‌شود اما مدیران خودرو تصمیم گرفته تا برای بازار ایران، نام این محصول را به Tiggo 8 PRO تغییر دهد. البته در کشورهایی مانند روسیه، فیلیپین و عراق و حتی حوزه خلیج فارس نیز مشتریان چری، این خودرو را با نام تیگو 8 پرو می‌شناسند. در ادامه این متن، همه چیز را درباره چری تیگو 8 پرو بخوانید.

تولید نسخه آزمایشیتیگو 8  با ظاهری متفاوت


براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از تولید خودروسازان، مشخص شده که شرکت مدیران خودرو از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 1400 دقیقا 60 دستگاه چری تیگو 8 را به تولید رسانده است. سرانجام نیز اولین تصاویر جاسوسی ازتیگو 8 مدیران خودرو، در اواخر بهار 1400 لو رفت. اگر شما هم از نام برند این خودرو تعجب کرده‌اید، باید بگوییم که درست خوانده‌اید! ماجرای تغییر نام چری به ام‌وی‌ام ظاهرا جدی‌تر از قبل شده و همانطور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، تیگو 8 احتمالا قرار است تحت برند MVM در بازار کشورمان عرضه شود.

نکته دیگری که در نام این خودرو وجود دارد، حذف عبارت Plus از روی درب صندوق است. حتما می‌دانید که در بازار چین نام اصلی این خودرو، چری تیگو 8 پلاس است چراکه نسل اول تیگو 8 همچنان در چین، مشتری دارد و فروخته می‌شود.
شروع تبلیغات چری تیگو 8 در ایران


همزمان با شروع بهار 1400، شرکت مدیران خودرو نیز در بیلبوردهای تبلیغاتی خود در سطح شهر، از محصول جدیدش یعنی تیگو 8 برای اولین‌بار رونمایی کرده است.


همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، حک‌شدن لوگوی MVM روی این تیزر تبلیغاتی، شاید به معنی است که مدیران خودرو می‌خواهد آنرا با لوگوی ام‌وی‌ام بدست مشتریانش برساند. این موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که در سال 99 با خبرهایی مبنی بر خداحافظی چری از ایران، روبرو شده بودیم. البته این خداحافظی از نوع صوری بود! و ظاهرا فقط نام و لوگوی چری، قرار است از روی محصولاتش، حذف شود. البته در صورت لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان در سال 1400، پروژه تغییر لوگوی محصولات چری نیز منتفی خواهد شد.
تیگو 8 پلاس در چین؛ تیگو 8 پرو در ایران

چری بعد از معرفی نسل دوم تیگو 7 که در سال 2020 و با ظاهری کاملا متفاوت به بازار چین عرضه شد، از سال 2021 نیز دومین نسل تیگو 8 را در اختیار مشتریان چینی قرار داد؛ نسل جدید این خودرو حالا با نام تیگو 8 پلاس شناخته می‌شود.

از تابستان 98 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 99، نسل دوم تیگو 8 را با نام «چری تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. بعد از این اتفاق، مدیران خودرو نیز از عرضه و تولید تیگو 8 نسل اول منصرف شد و به سراغ نسل دومش رفت.

اولین نکته‌ای که باید از تیگو 8 جدید بگوییم، نحوه نامگذاری آن است. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده اما ظاهرا چری، «پروژه پلاس‌سازی» محصولاتش را شروع کرده. تیگو 3x پلاس، نخستین محصول این پروژه بود. بعد از آن هم چری، تیگو8 پلاس را معرفی کرد. در سال 2021 نیز آریزو5 پلاس را بازار چین برد. اما نکته جالب اینجاست که چری برای نسل دوم تیگو7، دیگر از پسوند «پلاس» استفاده نکرده است. می‌دانید چرا ؟!
مشخصات فنی چری تیگو 8 پرو

نسل جدید چری تیگو 8  پلاس، روی پلتفرم پرحاشیه T1X طراحی شده است. پلتفرمی که مهندسان سابق ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و فورد در توسعه آن کار کرده‌اند. آنطور که شرکت می‌گوید زبان بصری این خودرو پیرو نسل سوم سبک Life in Motion است. به همین دلیل بوده که این خودرو تا حدودی شبیه به دیگر مدل شرکت یعنی چری اکسید TXL از آب درآمده است.

قیمت و مشخصات چری تیگو 8 پرو

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟