علت اتلاف ماهی‌های حوضچه‌ی استحصال نمک بندرماهشهر اکولوژیکی است

اقتصاد ملی: نتایج تحقیقات علمی صورت گرفته نشان می‌دهد؛ تغییرات اکولوژیکی علت تلف شدن ماهی‌ها در حوضچه‌ انسان‌ساز استحصال نمک بندرماهشهر بوده است.
 علت اتلاف ماهی‌های حوضچه‌ی استحصال نمک بندرماهشهر اکولوژیکی است
دیگران چه می خوانند:
به گزارش اقتصاد ملی:
درپی انتشار مطالبی در فضای مجازی و ادعای قصور شرکت پتروشیمی بندرامام در بروز حادثه اتلاف آبزیان حوضچه استحصال نمک، جهت تنویر افکار عمومی به اطلاع می رساند:
 
۱. از زمان بروز حادثه؛ این شرکت ضمن انجام اقدامات فوری، در راستای جمع آوری ماهی‌های تلف شده و همکاری کامل با تمامی مراجع نظارتی و قضایی، با دعوت از خبره‌ترین متخصصین اکولوژی کشور  تحقیقات لازم جهت مشخص شدن دلایل وقوع این رخداد را به عمل آورده و در تمام این مدت سعی بر آن بوده که با رویکردی علمی و حرفه ای و با پرهیز از اظهارات شتابزده و دوری گزیدن از جدال های بی‌حاصل که سرانجامی جز کاهش اعتماد عمومی و بر هم زدن بیش از پیش آرامش روانی جامعه ندارد، در یک فضای کارشناسی و با شفافیت کامل به این موضوع پرداخته شود.
 
۲. با توجه به کالبد شکافی آبزیان تلف شده و آزمایشات سم شناسی و همچنین بررسی‌های علمی صورت گرفته، به اذعان کارشناسان و پژوهشگرانی‌‌ که تحقیقات علمی در این زمینه انجام دادند؛ کاهش اکسیژن ناشی از تغییرات اقلیمی و اکولوژیکی علت اصلی این رویداد بی‌سابقه بوده و هیچ گونه عامل انسانی و آلاینده شیمیایی موجب مرگ ماهی ها در حوضچه استحصال نمک که اساساً حوضچه ای انسان‌ساخت و صنعتی بوده نگردیده است.
 
۳. هر چند در خصوص رد برخی موارد مطرح شده در رسانه ها و نیز  اظهارات بعضی از  مسئولین محترم، مستندات، شواهد و توضیحات فنی و علمی کاملا شفافی وجود دارد، لذا از آنجا که موضوع توسط مقام محترم قضایی در دست بررسی است، این شرکت از طرح موارد در فضای عمومی اکیداً اجتناب نموده و متقابلاً  انتظار میرود سایر دستگاه‌هایی که حسب تشخیص مقام محترم قضایی خود نیز مورد تحقیق قرار گرفته اند نیز از  گمانه زنی پرهیز نمایند.
 
در پایان با توجه به سوابق شرکت‌ پتروشیمی بندرامام که ثابت کرده نه‌در شعار بلکه در عمل، همواره صیانت از محیط زیست را وظیفه ای ذاتی و بدیهی خود می‌داند، این شرکت در مواردی همچون کاشت بیش از ۸ میلیون اصله نهال حرا در خوریات منطقه، از سرویس خارج کردن داوطلبانه واحد کلر آلکالی صرفا به دلایل محیط زیستی و احداث بزرگترین تصفیه خانه پساب صنعت نفت کشور و اجرای پروژه ها و اقدامات متعدد دیگر که خود شواهدی بر این مدعاست.

علت اتلاف ماهی‌های حوضچه‌ی استحصال نمک بندرماهشهر اکولوژیکی است

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟